Tuesday, March 17, 2009

長路漫漫

我總是害怕一個人,無論經歷過多少事,什麼起起跌跌,我還是害怕一個人。年多前我曾向自己說,如果你可以一個人看神探又不閉上眼,你就可以了。而膽小如我,當然有閉上眼,其至一人進開影院時掉眼淚了。有時候,當深夜一個人閱書,我閉上眼會看見一條長長的路軌,時間會流走,那往後的漫漫又會怎樣?


今天我做了一個心理測驗,它說:
Thinks far with vision. Easily influenced by kindness. Polite and soft-spoken. Having lots of ideas. Sensitive. Active mind. Hesitating, tends to delay. Choosy and always wants the best. Temperamental. Funny and humorous. Loves to joke. Good debating skills. Talkative. Daydreamer. Friendly. Knows how to make friends. Abiding. Able to show character. Easily hurt. Prone to getting colds. Loves to dress up. Easily bored. Fussy. Seldom shows emotions. Takes time to recover when hurt. Brand conscious. Executive. Stubborn.

這樣的一個我,你明白嗎?
對,我就是容易受傷,就是有點無可救藥地等待復原,而那或許只是等待. 你又可以明白嗎?

No comments: