Saturday, October 08, 2005

bizarre love triangle.

剛剛,就是剛剛,我宛如一只小貓曲捲在單人床上,耳邊放的是frente。可幸的是突然 天降一場雨,我閉上眼微笑。冷氣放送恰到好處,同時收到好消息。如願的感覺很好。總有人有時機有路走,這些讓我昇起哼一首好歌。巨型號外跟我睡,頁間的氣味彷如圍城,我就住在裡面。

every time i think of you
i get a shock right through into a bolt of blue
it's no problem of mine but it's a problem i find
living a life that i can't leave behind
there's no sense in telling me
the wisdom of a fool won't set you free
but that's the way that it goes
and it's what nobody knows
and every day my confusion grows
every time i see you falling
i get down on my knees and pray
i'm waiting for that final moment
you'll say the words that i can't say

i feel fine and i feel good
i feel like i never should
whenever i get this way, i just don't know what to say
why can't we be ourselves like we were yesterday
i'm not sure what this could mean
i don't think you're what you seem
i do admit to myself
that if i hurt someone else
then I'LL never see just what we're meant to be

對著歌詞,跟唱機同一速度,重覆哼唱。一首歌要聽多少次才會生厭? 不知道。真的不知道。這曲在 原碟內沒有歌詞,像隱藏起來的深情。

每當我想起你,就如通過瞬間的藍色
這並非我的問題,而是我找著的
無法從生活中躲後
所以告訴我也沒意思
以一個傻瓜的智慧來計算 是永遠都不會放你走
但 事情就是如斯自顧自滾動著
這是沒人知曉的
而當每天過後 我的迷亂不停增長
每當我看著你下沉
我會跪下來為你禱告
我在等 等那個最終
你會說一些 我無法說出口的話

我很好 真的很好
甚至是 我 從未認為可以的好
什麼時候走進這狀態 我就是不知道怎樣解說
為什麼我們無法如昨天那樣當回自己
其實我也不能好好肯定 這是什麼意思
我不覺得你看見的你是自己
我應該對自己承認
當我傷害了別個人的時候
我就永遠無法 看得到 我們是什麼.


不要笑我的傻,中文字 只用 來把我投射的歌詞 彰顯出來。不要見笑,因為壓根兒不好笑。

No comments: